Is it indeed true my mother Shyama is the dark one...
People speak of her dark appearance, but my mind refuse to accept that.
For it is her pure dark form that truely illumines my heart...
Shyama manisfests herself in a varity of colours
Shyama is the unmanifest potential, the causal force and indeed the formless Brahaman...

24. kol 2013.

Postati svestan "Sebe"


The Upanishad:
Who sends the mind to wander afar? 
Who first drives life to start on its journey? 
Who impels us to utter these words? 
Who is the Spirit behind the eye and the ear?
It is the ear of the ear, the eye of the eye, and the Word of words, the mind of mind, and the life of life. 
Those who follow wisdom pass beyond and, on leaving this world, become immortal.  

Ovo  je  jedna  od  najvažnijih  vežbi  koju  treba  da  upražnjavate  ako  želite  da postignete uspeh u samokontroli i u zadobijanju makar ograničenog znanja o sebi: treba da budete u stanju da lokalizujete svoju svest i daje svesno usmeravate na različite  delove  vašeg  bića,  kako  biste  mogli  da  razlikujete  sopstvenu  svest  od svojih misli, osećanja, impulsa, da postanete svesni šta je ta svest sama po sebi. Tako ćete naučiti da je usmeravate: možete je usmeriti na telo, na vital, na psihu (to je najbolje mesto za nju); možete usmeriti svoju svest na um, možete je podići iznad uma i sa njom otići u sve oblasti univerzuma. Ali, pre svega, morate znati šta je ta svest, tj. morate postati svesni same svesti, lokalizovati je. A za to postoje mnoge vežbe. Jedna od njih je dobro poznata, a to je posmatranje sebe i svog života, kao i ispitivanje da li je telo zaista svest vašeg bića, ono što zovete "ja"; jednom kada shvatite da telo uopšte nije to, da ono izražava nešto drugo, tada istražujete vaše impulse, emocije, kako biste videli da li su one možda to, i ponovo pronalazite da ni one nisu to; i tada ispitujete svoje misli, da li ste  vi  ta  misao,  ono  što  zovete  "ja"  i  na  kraju,  posle  nekog  vremena  postajete svesni:  "Ne,  ja  mislim,  prema  tome,  ja  sam  nešto  različito  od  misli."  I  tako eliminacijom uspevate da doĎete u kontakt sa nečim, nečim što vam daje osećaj postojanja - "Da, to sam 'ja'. I to nešto ja mogu pokretati, mogu ga preneti sa mog tela  na  vital,  na  um,  mogu  ga  čak,  ako  sam  vrlo...  kako  to  da  kažem?...  vrlo uvežban u tom kretanju, preneti na druge ljude i na taj način se mogu poistovetiti sa stvarima i ljudima. Pomoću svoje aspiracije mogu čak otići i izvan ove ljudske forme, podići se ka oblastima koje više nisu ovo malo telo i sve što ono nosi sa sobom." Tako čovek počinje da shvata šta je njegova svest, i tek posle toga može reći: "Dobro, sjediniću svoju svest sa psihičkim bićem i tu je ostaviti, tako da može biti u harmoniji sa Božanskim i potpuno mu se predati", ili slično tome: "Putem ove vežbe izdizanja iznad mišljenja i intelekta ući ću u oblast čistog svetla, čistog znanja  ...  ",  tada  čovek  može  tu  uključiti  svoju  svest  i  živeti  na  takav  način,  u punom sjaju i lepoti koji su iznad svake fizičke forme.
Ali, prvo, ova svest mora postati mobilna, morate znati kako da je  razlikujete od ostalih delova bića koji su u stvari njeni instrumenti, načini njenog ispoljavanja. Svest mora upotrebljavati ove stvari, ali vi ne smete zameniti te stvari za svest. Usmerite svest na ove stvari, kako biste postali svesni svog tela, svog vitala, svog uma, svih svojih aktivnosti pomoću vaše volje za identifikacijom; ali da biste to postigli, vaša svest za početak ne sme biti potpuno upletena, pomešana, združena, da tako kažem, sa svim ovim stvarima, ne sme ih zameniti za sebe, ne sme učiniti tu grešku.
Kada čovek misli o sebi (očigledno da od milion ljudi možda samo njih deset to ne radi), on misli: "Ja ... to je moje telo, to je ono što zovem 'ja'. I stoga, ja sam takav,  kao i moj sused koji je takoĎe telo. Kada govorim o nekoj drugoj osobi,  mislim na njegovo telo". Tako, sve dok je čovek u ovom stanju, on je igračka svih mogućih kretnji i nema nikakvu samokontrolu.
Telo je najgrublji instrument, pa ipak to je ono što skoro svo vreme zovemo "ja", ukoliko nismo počeli da posmatramo sebe.  

"Unutrašnji život", Šri Aurobindo i Majka 

Nema komentara: