Is it indeed true my mother Shyama is the dark one...
People speak of her dark appearance, but my mind refuse to accept that.
For it is her pure dark form that truely illumines my heart...
Shyama manisfests herself in a varity of colours
Shyama is the unmanifest potential, the causal force and indeed the formless Brahaman...

24. lip 2013.

Ideja o "Ti" i "Ja"




Agganna-Sutta kaže: "U prošlosti bili smo duhovna bića kreativne svesti, hranjene radošću. Leteli smo kroz vasionu, samoosvetljeni i u večitoj lepoti. Tako smo ostali veoma dugo. Nakon beskonačno mnogo vremena slatki ukus zemlje se izdigao nad vodama. Imao je boju, miris i ukus. Počeli smo da ga oblikujemo u grude i jedemo. Ali dok smo ga jeli, nestajala je naša svetlost. I kada je ona nestala, pojavili su se sunce, mesec, zvezde i konstelacije, dan i noć, nedelje i meseci, godišnja doba i godine. Mi smo uživali slatki ukus zemlje, naslađivali se, hranili se njime i tako smo živeli dugo vremena." Ali sa hranom koja je postala grublja i tela bića su postajala sve materijalnija i različitija i usled toga je nastala razlika u polovima, zajedno sa čulnošću i privrženošću.“ Ali kada su se zlo i nemoralni običaji razvili među ljudima, slatki ukus zemlje je nestao, a kada se izgubio njen prijatni ukus, pojavile su se žitarice na zemlji, opskrbljene mirisom, bojom, ukusom. Usled zle prakse i daljeg ogrubljivanja živih bića, čak i ta hranljiva žita su nestala i druge samonikle biljke su se iskvarile toliko da konačno ništa jestivo nije raslo samo od sebe i hrana se morala proizvoditi teškim radom. Tako je zemlja podeljena na polja i napravljene su međe, čime je stvorena ideja o "Ja" i "mom", "vlastitom" i "drugih", a sa njom posedovanje, zavist i pohlepa i robovanje materijalnim stvarima. 


Tibetanska mistika 

Nema komentara: